конкурс Учитель року 2016



Анкета
учасника районного етапу
 всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016»


1.      
Прізвище, ім’я, по батькові
Долгова Зоя Василівна
2.      
Дата народження
09.10.1967
3.      
Домашня адреса з поштовим індексом
70440 Запорізька обл., Запорізький рн.,
с. Марївка
в. Макухи,67
4.      
Мобільний телефон
0990326991
5.      
Електронна пошта
Vas-dolgov@yandex.ru
6.      
Які вищі навчальні заклади закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом
Київський державний педагогічний інститут іноземних мов, 1989, вчитель англійської та французької  мови
7.      
Стаж роботи:
                                          загальний
26
                       педагогічний
26
8.      
Місце роботи (найменування навчального закладу відповідно до статуту), телефон з кодом, електронна адреса
Марївський навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад», (061)287-51-27, mnvk07@ukr.net
9.      
Посада
Заступник директораз НВР, вчитель англійської мови
10.       
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
11.       
Звання
-
12.           
Класи, в яких викладаєте
1,3,5,6,8,10,11-англійська мова
9- французька мова
13.           
Посилання на власний Інтернет-ресурс
(адреса блогу учасника)
Web2servicefrench.blogsport.com
14.           
Педагогічне кредо
"Пізнавати нове, вірити в дитину і радіти життю".
15.           
Інноваційні форми роботи та технології, що використовуєте
(обсяг – до однієї сторінки)
Інноваційні технології швидко увійшли в усі галузі нашого життя. В зв'язку з цим виникає нагальна потреба використання комп'ютерної техніки під час вивчення багатьох дисциплін шкільного курсу. Адже щоденно змінюється екологічна ситуація в світі,  законодавство, природа, погода. Інформація, подана в підручнику, перетворюється в застарілу ще під час видання підручника. Вивчення окремих дисциплін чи окремих тем з використанням інноваційних технологій, комп'ютерної техніки та найсвіжішої інформації, взятої з мережі Internet, - один із способів оптимізації та урізноманітнення навчально-виховального процессу.
Саме використання персонального комп'ютера в навчальному процесі і є новою технологією в навчанні, нововведенням в учбовому процесі.
На своїх уроках активно впроваджую використання компютерів при вивченні іноземних мов. В комп’ютерному класі закачані підручники та робочі зошити з англійської  мови для 10,11 класів, підручник французької мови для 9 класу ,з якими працюємо під час уроку та вдома. За допомогою компютерів учні створюють презентації, відеоролики. Так як клас підключений до мережі інтернет- це  дає змогу переглядати відеоролики , фільми,  прослуховувати аудіо записи, працювати з он-лайн словниками, виконувати тестові завдання.

16.           
Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»
(у формі есе обсягом до однієї сторінки)
Кожна людина має свій шлях і як вона його пройде залежить лише від неї. Одні вибирають легкі перепони, а інші з гідністю витримують найтяжчі випробування. Мій автопортрет не героїчний , не ліричний , а скоріш за все справжній, і з ним я вас познайомлю у вигляді подорожі країною, яка стала невідємною частиною мого життя, вчителя англійської мови Марївського НВК.
Почну мабуть з Глазгоу, бо це маленька батьківщина , де я виросла та відкрила у собі здібності до вивчення мов. Де вчителька привила мені, що велике починається з малого.
Від’їжджаючи з Глазгоу до Кембриджа  я відчула в собі силу віри та впевненість у здійсненні мрії стати педагогом, адже саме цю професію я вважала найпотрібнішою, бо діти –це наше майбутнє .
Наступна зупинка-місто, де народилася моя Ліверпульська четвірка: чоловік, донька та син. Ми-єдине ціле, яке йде в одному напрямку. Адже любов, ласку, сімейне щастя  неможливо нічим замінити. Найсвітліші спогади весь час повертають мене сюди, бо і в горі , і в радості ми –родина.
Рухаючись вперед до Манчестера , де знаходиться найактивніші фанати , не можу не згадати про своє хобі, справу без якої не уявляю свій вільний час. Речі, які я вив’язую, заряджаються моєю енергією та радують близьких, друзів  і власне мене саму. Розпочинаючи нову річ ти переповнюєшся неабиякими таїнством починань.
Та не лише в цьому місті я відчуваю себе добре, бо вихідний день залюбки провела  б в містечку , де народився відомий письменник та критик Бредбері-у  Шефілді. Бо вміти відпочити від напружених буднів - це також талант.
«Ти ніколи не пошкодуєш, якщо багато подорожуєш». Все ближче і ближче наближаюсь до передостанньої зупинки –місто Единбург. Гірські масиви, різноманітні фестивалі – не завада для проходження цього шляху. Так і я  завжди крокую вперед , не зупиняючись на досягнутому. Підкорюю нові вершини  в різноманітних творчих , професійних конкурсах.
І ось остання зупинка в моїй подорожі-найголовніше місто-столиця Лондон. Саме в ньому вирує моє повсякденне життя. Воно-це мої учні. Їм я віддаю не лише свої знання , досвід,а й частинку себе. Це-Всесвіт в якому я розчиняюсь і дарую світ пізнання , бо вважаю , що діти України мають право отримувати найкращі знання в найкращих школах, у найкращих вчителів. Вони-наше майбутнє.


Даю згоду на внесення інформації до бази даних та публікацію матеріалів                   у періодичних та інших освітянських виданнях з можливим редагуванням

«24» листопада   2015р.                                  _______________ /____________ /


Інформаційна картка
учасника районного етапу
 всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2016»

1.      
Прізвище, ім’я, по батькові
Долгова Зоя Василівна
2.      
Які вищі навчальні заклади закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом
Київський державний педагогічний інститут іноземних мов, 1989, вчитель англійської та французької  мови
3.      
Педагогічний стаж роботи
26
4.      
Місце роботи (найменування навчального закладу відповідно до статуту)
Марївський навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад»
5.      
Посада
Заступник директора з НВР, вчитель англійської мови
6.      
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
7.      
Звання
-
8.      
Класи, в яких викладаєте
1,3,5,6,8,10,11-англійська мова
9- французька мова
9.      
Посилання на власний Інтернет-ресурс (блог вчителя)
Web2servicefrench.blogsport.com
10.           
Тема педагогічного досвіду
Розвиток навичок аудіювання на уроках іноземної мови
       гіперпосилання на опис досвіду
        гіперпосилання на відеозапис майстер-класу
/drive.google.com/drive/my-drive
11.           
Педагогічне кредо
"Пізнавати нове, вірити в дитину і радіти життю".
12.           
Інноваційні форми роботи та технології, що використовуєте
(обсяг – до однієї сторінки)
Інноваційні технології швидко увійшли в усі галузі нашого життя. В зв'язку з цим виникає нагальна потреба використання комп'ютерної техніки під час вивчення багатьох дисциплін шкільного курсу. Адже щоденно змінюється екологічна ситуація в світі,  законодавство, природа, погода. Інформація, подана в підручнику, перетворюється в застарілу ще під час видання підручника. Вивчення окремих дисциплін чи окремих тем з використанням інноваційних технологій, комп'ютерної техніки та найсвіжішої інформації, взятої з мережі Internet, - один із способів оптимізації та урізноманітнення навчально-виховального процессу.
Саме використання персонального комп'ютера в навчальному процесі і є новою технологією в навчанні, нововведенням в учбовому процесі.
На своїх уроках активно впроваджую використання компютерів при вивченні іноземних мов. В комп’ютерному класі закачані підручники та робочі зошити з англійської  мови для 10,11 класів, підручник французької мови для 9 класу ,з якими працюємо під час уроку та вдома. За допомогою компютерів учні створюють презентації, відеоролики. Так як клас підключений до мережі інтернет- це  дає змогу переглядати відеоролики , фільми,  прослуховувати аудіо записи, працювати з он-лайн словниками, виконувати тестові завдання.

13.           
Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»
(у формі есе обсягом до однієї сторінки)
Кожна людина має свій шлях і як вона його пройде залежить лише від неї. Одні вибирають легкі перепони, а інші з гідністю витримують найтяжчі випробування. Мій автопортрет не героїчний , не ліричний , а скоріш за все справжній, і з ним я вас познайомлю у вигляді подорожі країною, яка стала невідємною частиною мого життя, вчителя англійської мови Марївського НВК.
Почну мабуть з Глазгоу, бо це маленька батьківщина , де я виросла та відкрила у собі здібності до вивчення мов. Де вчителька привила мені, що велике починається з малого.
Від’їжджаючи з Глазгоу до Кембриджа  я відчула в собі силу віри та впевненість у здійсненні мрії стати педагогом, адже саме цю професію я вважала найпотрібнішою, бо діти –це наше майбутнє .
Наступна зупинка-місто, де народилася моя Ліверпульська четвірка: чоловік, донька та син. Ми-єдине ціле, яке йде в одному напрямку. Адже любов, ласку, сімейне щастя  неможливо нічим замінити. Найсвітліші спогади весь час повертають мене сюди, бо і в горі , і в радості ми –родина.
Рухаючись вперед до Манчестера , де знаходиться найактивніші фанати , не можу не згадати про своє хобі, справу без якої не уявляю свій вільний час. Речі, які я вив’язую, заряджаються моєю енергією та радують близьких, друзів  і власне мене саму. Розпочинаючи нову річ ти переповнюєшся неабиякими таїнством починань.
Та не лише в цьому місті я відчуваю себе добре, бо вихідний день залюбки провела  б в містечку , де народився відомий письменник та критик Бредбері-у  Шефілді. Бо вміти відпочити від напружених буднів - це також талант.
«Ти ніколи не пошкодуєш, якщо багато подорожуєш». Все ближче і ближче наближаюсь до передостанньої зупинки –місто Единбург. Гірські масиви, різноманітні фестивалі – не завада для проходження цього шляху. Так і я  завжди крокую вперед , не зупиняючись на досягнутому. Підкорюю нові вершини  в різноманітних творчих , професійних конкурсах.
І ось остання зупинка в моїй подорожі-найголовніше місто-столиця Лондон. Саме в ньому вирує моє повсякденне життя. Воно-це мої учні. Їм я віддаю не лише свої знання , досвід,а й частинку себе. Це-Всесвіт в якому я розчиняюсь і дарую світ пізнання , бо вважаю , що діти України мають право отримувати найкращі знання в найкращих школах, у найкращих вчителів. Вони-наше майбутнє.





         РОЗДІЛ  І.   АКТУАЛЬНІСТЬ І ПЕРСПЕКТИВНІСТЬ   ДОСВІДУ

Одним із пріоритетних напрямів реформування освіти, запропонованих державною національною програмою «Освіта. Україна ХХІ  століття»,визначено необхідність досягнення якісно нового рівня у вивченні базових навчальних предметів, зокрема іноземних мов. Шляхи реформування змісту загальноосвітньої підготовки передбачають формування гуманітарного мислення, опанування іноземних мов.
Тому сучасний урок вимагає від учителя пошуку нових методів подання інформації. Використання мультимедійних  та інноваційних технологій на уроках іноземної мови допомагає підняти шкільний урок на якісно новий, сучасний рівень, сприяє розвитку дослідницьких, аналітичних, творчих здібностей не лише учнів, а й учителів.
         Урок англійської мови  — це урок взаєморозуміння та  спілкування . Він формує комунікативну діяльність,вміння слухати та розуміти співрозмовника , готовність використовувати отриманні знання  у різних життєвих ситуаціях.
 Метою сучасного уроку англійської мови є навчити учня спілкуватися іноземною мовою  та зрозуміти співрозмовника.
Актуальність дaного дослідження є досить суттєвою у сучасній методиці навчання англійської мови, тому що без аудіювання неможливе спілкування, оскільки це процес двосторонній. Недооцінка аудіювання у навчальному процесі може вкрай негативно позначитися на мовному рівні школярів.
Новітні інформаційні технології, електронні засоби навчального призначення дають можливість підвищити ефективність уроку іноземної мови, створити такі умови, за яких всі учні залучаються до активної, творчої навчальної діяльності, процесу самонавчання, самореалізації, вчаться співпрацювати, критично мислити, аналізувати, висловлювати й відстоювати власні думки та ідеї.
Останні роки  активно застосовується і широко використовується методика використання мультимедійних та інноваційних  технологій на уроках, що дозволяє значно підвищити ефективність навчання і виховання. Познайомившись  з  цією  методикою,  намагаюсь  впроваджувати її  елементи на  уроках  іноземної мови,  пристосовуючи її до певних етапів уроку, а саме до формування навичок аудіювання шляхом прослуховування автентичних текстів, переглядом відеороликів, фільмів, мультфільмів.

РОЗДІЛ 2.  ТЕОРЕТИЧНЕ  ОБГРУНТУВАННЯ ПРОБЛЕМИ
     
Нова програма викладання іноземних мов кардинально відрізняється від попередніх новим підходом до викладання англійської мови, а саме практичним опануванням мовою на рівні достатньому для здійснення спілкування, тобто : головна мета с сформувати певний рівень комунікативної компетенції, що включає в себе 4 аспекти:

— аудіювання;

— мовлення;

— читання;

— письмо;
 У процесі навчання іноземної мови (ІМ) аудіювання як вид мовленнєвої діяльності є метою та засобом навчання ІМ, служить для досягнення практичної, освітньої, розвиваючої та виховної цілей навчання. Аудіювання є метою навчання. Учень повинен розуміти зміст аудіо тексту при його одноразовому пред’явленні. Тексти містять певну кількість слів, що не вивчалися. Учні мають навчитися здогадуватися про значення невідомих слів за контекстом та звуковою формою цих слів, а також розуміти загальний зміст повідомлення, ігноруючи несуттєву інформацію
Аудіювання є ключовим моментом спілкування: не почувши чи не зрозумівши співрозмовника, вам нічого буде йому відповісти. Тому робимо висновок: без уміння сприймати на слух комунікативна діяльність неможлива. Можна стверджувати, що аудіювання – це саме те вміння, яке викликає найбільші труднощі під час спілкування з носіями мови, а значить потребує пильної уваги та розуміння його особливостей з боку вчителя, а також застосування спеціальної програми під час навчання.

РОЗДІЛ 3.   НАУКОВА  ДОСТОВІРНІСТЬ  І  ЗНАЧУЩІСТЬ ДОСВІДУ

Як відомо, перше й основне, що потрібно зробити для покращення досвіду сприйняття іноземної мови, - слухати цю мову. Аудіювання з англійської мови або сприйняття мови на слух - це одна з найбільш важливих складових частин процесу вивчення англійської мови. Адже важливо не тільки правильно висловити ту чи іншу думку, але й зрозуміти, про що говорить співрозмовник. Беручи до уваги темп мови й особливості вимови тих чи інших діалектів, зробити це інколи буває дуже важко.
Аудіювання як дія, що входить до складу усної комунікативної діяльності, використовується в будь-якому усному спілкуванні, підпорядкованому виробничим, суспільним чи особистим потребам. Аудіювання дає змогу здійснювати самоконтроль за мовою. Як справедливо зазначає О. О. Леонтьєв, у методиці викладання іноземних мов переважає комунікативний підхід, який найбільшою мірою відображає і основні цілі навчання, і психолого-педагогічні ідеї сьогодення, які лежать в основі методичних положень .
Аналіз останніх досліджень із цієї проблеми. У процесі опанування мови загалом та форму­вання навичок аудіювання, зокрема, постає низка труднощів і загальних для процесу сприйяття на слух, і особливих, які пов’язані з намаганням зрозуміти іноземну мову

РОЗДІЛ  4. НАЯВНІСТЬ  ЕЛЕМЕНТІВ  НОВИЗНИ ТА  ОРИГІНАЛЬНОСТІ

Аудіювання – сприймання і розуміння усього мовлення – може виступати у природній усній комунікації у трьох різних функціях. По-перше, аудіювання – це окремий вид комунікативної діяльності зі своїм мотивом, що відображає потреби людини чи характер його дільності. У такій функції воно виступає, наприклад, під час перегляду фільму, телепередачі, прослуховування радіопередачі тощо.
По-друге, аудіювання може виступати в ролі дії у складі усної комунікативної діяльності, коли кожний учасник спілкування, використовуючи говоріння і аудіювання, намагається задовольнити свою потребу в обміні інформацією, яка на цьому етапі стає мотивом усієї усної комунікативної діяльності.
По-третє, аудіювання виступає як зворотній зв’язок у кожного мовця під час говоріння, що дозволяє мовцю здійснювати самоконтроль за своїм мовленням і знати, на скільки правильно реалізуються у звуковій формі його мовні наміри. Аудіювання – невід’ємний елемент процесу говоріння.
При практичній меті навчання іноземної мови учні оволодівають аудіюванням у цих трьох функціях, оскільки вони дають змогу здійснювати усну комунікацію. Овлодіння цими функціями і є змістом навчання аудіювання. Під час навчання усної комунікації аудіювання виступає і в навчальних функціях. Перша з них полягає в тому, що, виходячи з принципу функціональності, аудіювання є не тільки однією з цілей навчання, а й засобом досягнення цієї цілі. У процесі навчального аудіювання в учнів створюється механізм  сприймання висловлювань, функціонування якого дає змогу сприймати інформацію в усній формі іноземною мовою.

Аудіювання — це такий вид мовленнєвої діяльності, під час якого людина одночасно сприймає усне мовлення й аналізує його (здійснює смислову обробку інформації). Для успішного здійснення аудіювання потрібно бути уважним, уміти швидко актуалізувати весь попередній мовленнєвий та інформаційний досвід, концентрувати увагу на змісті висловлювання при мінімальному контролі за його мовною формою, мати треновану короткочасну і розвинену довготривалу пам’ять, здатність результативно працювати у визначених часових межах. Цього можна і треба спеціально навчатись.
Звичайно, успіх аудіювання залежить і від того, наскільки мовець зрозуміло, ясно висловлюється, від темпу, сили звучання мовлення, від уміння мовця виділяти головне, встановлювати контакт з аудиторією тощо.
.
.
РОЗДІЛ 5. ПРАКТИЧНА  ЗНАЧУЩІСТЬ ДОСВІДУ

Одне із завдань загальноосвітньої школи - виховання підростаючого покоління, що володіє соціокультурними компетенціями і відповідає за своїм рівнем розвитку умовам інформаційного суспільства. Для цього учням необхідно володіти іноземною мовою на достатньо високому рівні, освоювати способи роботи з інформаційними потоками, шукати необхідну інформацію, аналізувати її, самостійно ставити завдання, структурувати і перетворювати інформацію в текстову і мультимедійну форми, працювати з різними типами інформації, складати документи, вести діловодство.
 У залежності від навчальних завдань, аудіювання може бути спрямоване:
1) на розпізнавання фонетичних, лексичних, морфологічних і синтаксичних
одиниць, граматичних явищ, форм і конструкцій;
2) на розвиток сприйняття іноземної мови, мовної здогадки, артикуляції;
3) на розуміння, аналіз, утримання та відтворення аудіоповідомлення.
За ознакою навчальної задачі «розуміння інформації» розрізняють два види аудіювання: аудіювання з повним розумінням тексту (аудіювання як засіб навчання) і з розумінням тільки основного змісту (як мета навчання).
Тексти з повним розумінням змісту не включають невідому лексику, аудіювання тут - спосіб формування навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності. Для аудіювання як мети навчання важливо формувати вміння: виділяти головне; розуміти основну ідею тексту; ігнорувати мовні труднощі. Незнайомі елементи не повинні бути ключовими, з тим, щоб слухач міг сприймати основну інформацію.
Детальне сприймання тексту часто вимагається тоді, коли проводиться, наприклад, такий вид роботи, як переказ почутого тексту; переказ пояснення вчителя; коли потрібно запам’ятати декілька завдань, не записаних учителем на дошці, з метою їх виконання в певній послідовності; під час дискусії, диспуту, виступу на зборах та ін.
Досягнення комунікативної мети перевіряються  різного типу тестами, завданнями (диференційовано, індивідуально), наприклад:

— вибери правильний варіант відповіді;

— заверши початок речення;

— напиши переказ почутого на англійській мові;

— напиши переказ почутого на українській мові;

— дай заголовок почутому оповіданню сам;

— вибери заголовок із трьох запропонованих;

— розкажи якомога більше про певного героя оповідання

  РОЗДІЛ 7.  МОЖЛИВІСТЬ  ТВОРЧОГО  НАСЛІДУВАННЯ  ДОСВІДУ  ІНШИМИ

 Сучасній школі потрібні не тільки вчителі, які є звичайними носіями і трансляторами знань та вмінь, а й педагоги – мислителі, які можуть конструювати нові знання. Технології самі по собі не можуть виконати якісні виміри знань. Комп’ютер не замінює самого вчителя і в майбутньому замінити не зможе. Дійсно, інтелектуальний технічний засіб в певному ступені моделює діяльність вчителя. Але ця модель далека від спеціаліста-предметника, тим більше не претендує на роль педагога-вихователя. Сучасний учитель – це учитель, який, володіючи усіма элементами педагогічної майстерності, йде в ногу з часом і активно використовує інформаціонно-коммунікаційні технології в навчально-виховному процесі.
 
     РОЗДІЛ 8. БІБЛІОГРАФІЯ   
                                                                    
1. Гапонова С.В. Навчання розуміння аудіотекстів учнів старших класів середньої школи Іноземні мови - 1996 - № 2
Кржемінська Н.В. - Використання автентичних текстів з метою розвитку
вміння аудіювання в учнів старших класів// Англійська мова і література №1 - 2004р.
Лисовець І.П. - Інтегроване навчання аудіювання і усного мовлення// Англійська мова і література №30 - 2004р.


Кожна людина має свій шлях і як вона його пройде залежить лише від неї. Одні вибирають легкі перепони, а інші з гідністю витримують найтяжчі випробування. Мій автопортрет не героїчний , не ліричний , а скоріш за все справжній, і з ним я вас познайомлю у вигляді подорожі країною, яка стала невідємною частиною мого життя, вчителя англійської мови Марївського НВК.
Почну мабуть з Глазгоу, бо це маленька батьківщина , де я виросла та відкрила у собі здібності до вивчення мов. Де вчителька привила мені, що велике починається з малого.
Від’їжджаючи з Глазгоу до Кембриджа  я відчула в собі силу віри та впевненість у здійсненні мрії стати педагогом, адже саме цю професію я вважала найпотрібнішою, бо діти –це наше майбутнє .
Наступна зупинка-місто, де народилася моя Ліверпульська четвірка: чоловік, донька та син. Ми-єдине ціле, яке йде в одному напрямку. Адже любов, ласку, сімейне щастя  неможливо нічим замінити. Найсвітліші спогади весь час повертають мене сюди, бо і в горі , і в радості ми –родина.
Рухаючись вперед до Манчестера , де знаходиться найактивніші фанати , не можу не згадати про своє хобі, справу без якої не уявляю свій вільний час. Речі, які я вив’язую, заряджаються моєю енергією та радують близьких, друзів  і власне мене саму. Розпочинаючи нову річ ти переповнюєшся неабиякими таїнством починань.
Та не лише в цьому місті я відчуваю себе добре, бо вихідний день залюбки провела  б в містечку , де народився відомий письменник та критик Бредбері-у  Шефілді. Бо вміти відпочити від напружених буднів - це також талант.
«Ти ніколи не пошкодуєш, якщо багато подорожуєш». Все ближче і ближче наближаюсь до передостанньої зупинки –місто Единбург. Гірські масиви, різноманітні фестивалі – не завада для проходження цього шляху. Так і я  завжди крокую вперед , не зупиняючись на досягнутому. Підкорюю нові вершини  в різноманітних творчих , професійних конкурсах.
І ось остання зупинка в моїй подорожі-найголовніше місто-столиця Лондон. Саме в ньому вирує моє повсякденне життя. Воно-це мої учні. Їм я віддаю не лише свої знання , досвід,а й частинку себе. Це-Всесвіт в якому я розчиняюсь і дарую світ пізнання , бо вважаю , що діти України мають право отримувати найкращі знання в найкращих школах, у найкращих вчителів. Вони-наше майбутнє.

Моє портфоліо

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5243297697441709554#editor/target=page;pageID=8613353208775588903;onPublishedMenu=template;onClosedMenu=template;postNum=1;src=pagename

Немає коментарів:

Дописати коментар