новини законодавства


Уряд ухвалив рішення про оптимізацію шкільної мережі

В рамках децентралізації повноважень центральних органів влади урядом внесено зміни у порядок створення освітніх округів, а також визначено умови функціонування загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідну постанову прийнято на засіданні 20 січня 2016 року, повідомляє Урядовий портал.

В уряді зазначають, що прийняті зміни дадуть ширші повноваження об’єднаним територіальним громадам, органам місцевого самоврядування і районного рівня самим вирішувати питання структури мережі загальноосвітніх навчальних закладів.

«Опорні загальноосвітні навчальні заклади, що створюватимуться на місцях, будуть оснащені сучасною матеріально-технічною базою, зокрема, кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо. З цією метою у грудні минулого року Уряд збільшив фінансування освітньої галузі на 121 771 000 гривень», - йдеться у повідомленні.

«Прийняті рішення забезпечать потреби громадян у якісній та доступній загальній середній освіті на місцях», - запевнили у Кабінеті Міністрів.
Як відомо, наприкінці минулого року, прем’єр-міністр України висловив переконання у необхідності оптимізації мережі навчальних закладів.

«Єдиний зараз шлях переконати в тому, що треба оптимізовувати мережу, - це показати кращу школу, сильніших вчителів і кращі умови для кожного учня. І тоді батьки і діти самі зрозуміють, що це не просто установа, де отримують папірець про здобуття середньої освіти, а навчальна установа, яка дає знання і можливість потім вступити до вищого навчального закладу», - сказав Яценюк в ході одного із засідань уряду.

За його словами, на першому етапі у кожному обласному центрі мають з’явитись так звані hub schools – школи, які б продемонстрували, що таке європейська якість освіти, починаючи з будівлі школи і закінчуючи вчителями, які отримують відповідну заробітну плату і мають можливість навчити наших дітей.

http://zakonst.rada.gov.ua/images/gerb.gif
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.03.2015  № 306


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 березня 2015 р.
за № 354/26799

Про затвердження Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні»
Відповідно до статті 23 Закону України «Про загальну середню освіту», з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до законодавства України НАКАЗУЮ:
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 13 грудня 2000 року № 584 «Про затвердження Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2000 року за № 924/5145.
3. Управлінню зв’язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) (Загоруйко Ю.А.) в установленому порядку зробити відмітку у справах архіву.
4. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю.Г.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
5. Цей набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр
С.М. Квіт




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
17.03.2015  № 306


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 березня 2015 р.
за № 354/26799
ПОЛОЖЕННЯ 
про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні»
I. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає механізм нагородження учнів за досягнення у навчанні.
1.2. Нагородження золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» (далі - Золота медаль) встановленого зразка (додаток 1) та срібною медаллю «За досягнення у навчанні» (далі - Срібна медаль) встановленого зразка (додаток 2) є видом морального стимулювання випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти (далі - навчальні заклади) усіх типів і форм власності.
1.3. Список претендентів на нагородження Золотою або Срібною медалями визначається керівником навчального закладу за результатами річного оцінювання в 10 класі та І семестрі 11 класу і затверджується на засіданні педагогічної ради шляхом прийняття відповідного рішення.
Учні, які не можуть підтвердити результати навчальних досягнень у 10 класі з незалежних від них обставин (навчання у навчальних закладах на тимчасово окупованій території України, в окремих населених пунктах Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, тощо), нагороджуються Золотою та Срібною медалями за результатами навчальних досягнень в 11 класі.
ІІ. Вимоги до претендентів на нагородження Золотою або Срібною медалями
2.1. Золотою медаллю нагороджуються випускники навчальних закладів, які за період навчання у старшій школі досягли високих успіхів у навчанні та за результатами семестрового, річного оцінювання і державної підсумкової атестації мають досягнення у навчанні 10-12 балів з предметів навчального плану (крім осіб, які навчаються за екстернатною формою навчання).
2.2. Срібною медаллю нагороджуються випускники навчальних закладів, які за період навчання у старшій школі досягли високих успіхів у навчанні та за результатами семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації мають досягнення у навчанні 10-12 балів та достатній рівень (не нижче 9 балів) не більше ніж з двох предметів навчального плану.
2.3. Рішення про нагородження претендентів Золотою або Срібною медалями приймається на спільному засіданні педагогічної ради та ради навчального закладу і оформлюється наказом керівника навчального закладу.
Спільне засідання педагогічної ради та ради навчального закладу вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини від кількісного складу педагогічної ради і ради навчального закладу.
2.4. Учні, які продовжують здобувати повну загальну середню освіту в професійно-технічних та вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації за умови дотримання пунктів 2.1, 2.2 цього розділу, нагороджуються Золотою та Срібною медалями.
Рішення про нагородження Золотою або Срібною медалями випускників професійно-технічних та вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту, приймається педагогічною радою і оформлюється наказом керівника навчального закладу.
2.5. Підвищення результатів семестрового оцінювання шляхом коригування не дає підстав для нагородження випускників Золотою або Срібною медаллю.
2.6. Претенденти на нагородження Золотою або Срібною медаллю не можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації, за винятком випадків, зазначених у розділі ІІІ цього Положення.
2.7. Учням (вихованцям) навчальних закладів системи загальної середньої освіти, які нагороджені Золотою або Срібною медаллю, видається атестат про повну загальну середню освіту з відзнакою, зразок якого затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1997 року № 1260 «Про документи про освіту та вчені звання» (із змінами).
III. Особливі умови нагородження
За рішенням органів управління освітою, у сфері управління яких перебувають навчальні заклади, за умов дотримання вимог пунктів 2.1, 2.2 розділу ІІ цього Положення нагороджуються Золотою або Срібною медаллю випускники, які:
зараховані за станом здоров'я до спеціальної медичної групи відповідно до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2009 року № 518/674, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17 серпня 2009 року за № 773/16789;
перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до статей 17, 18-1 Закону України «Про відпустки»;
звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, визначеному Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602;
перебували на навчанні за індивідуальною формою, у тому числі ті, які за погодженим з місцевим органом управління освітою індивідуальним навчальним планом прискорено опанували програмовий матеріал за курс повної загальної середньої освіти;
навчаються за екстернатною формою навчання;
тимчасово навчалися за кордоном і повернулися в Україну в старшу школу та опанували програмовий матеріал на високому рівні.
IV. Контроль за дотриманням вимог щодо нагородження
Контроль за правильністю нагородження Золотою та Срібною медалями покладається на керівника навчального закладу. Контроль за дотриманням особливих умов нагородження, визначених розділом ІІІ цього Положення, покладається на відповідні органи управління освітою.
V. Нагородження випускників навчальних закладів
Випускникам навчальних закладів, нагородженим Золотою або Срібною медаллю, на урочистих зборах із залученням представників громадськості вручаються атестат з відзнакою про повну загальну середню освіту та відповідна медаль.
Директор департаменту
Ю.Г. Кононенко
Додаток 1
до Положення про золоту медаль
«За високі досягнення у навчанні»
та срібну медаль
«За досягнення у навчанні»
(пункт 1.2 розділу І)



ЗРАЗОК 
відзнаки про досягнення у навчанні – золота медаль «За високі досягнення у навчанні»
                          Лицьова сторона
                       Зворотна сторона
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/file/imgs/33/p441122n47.jpg
ОПИС 
відзнаки про досягнення у навчанні – золота медаль «За високі досягнення у навчанні»
Золота медаль «За високі досягнення у навчанні» (далі – медаль) має вигляд диска діаметром 40 + 1 мм з буртом по колу та вушком у верхній частині.
Медаль виготовляється з латуні Л-63, що має товщину 3 мм, методом двостороннього штапмування з подальшим електрополіруванням. Містить міцний захисно-декоративний поверхневий шар з гальванічним покриттям «позолота», нанесеним методом багатошарового покриття проектних металів: мідь - 8 мкм; нікель - 8 мкм; золото - 0,3 мкм.
На лицьовій стороні медалі рельєфно зображена жінка у національному вбранні, яка сидить і тримає у лівій руці розгорнуту книгу, а у правій - вінок з лаврового листя. На передньому плані розташовані зображення глобуса та глечика з олівцями і пензлями. Композиція символізує єдність природничих наук, мистецтва та літератури, необхідність самовідданої праці для досягнення успіхів у будь-якій справі, а також велику і гуманну роль вчителя у справі формування людини як особистості.
По обводу медалі у верхній частині напис «За високі досягнення у навчанні».
На зворотній стороні медалі нанесено зображення малого Державного Герба України. Під ним розташована рельєфна стрічка з написом в центрі «Україна».
Написи на медалі опуклі.
У комплект до медалі входить ткана муарова стрічка довжиною 1000 мм кольорів національного прапора України.
Медаль разом з тканою муаровою стрічкою упаковується в прозорий поліетиленовий пакет розміром 10 х 6 см.


Додаток 2
до Положення про золоту медаль
«За високі досягнення у навчанні»
та срібну медаль
«За досягнення у навчанні»
(пункт 1.2 розділу І)
ЗРАЗОК 
відзнаки про досягнення у навчанні – срібна медаль «За досягнення у навчанні»
                                 Лицьова сторона
                         Зворотна сторона
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/file/imgs/33/p441122n60-1.jpg
ОПИС 
відзнаки про досягнення у навчанні – срібна медаль «За досягнення у навчанні»
Срібна медаль «За досягнення у навчанні» (далі – медаль) має вигляд диска діаметром 40 + 1 мм з буртом по колу та вушком у верхній частині.
Медаль виготовляється з латуні Л-63, що має товщину 3 мм, методом двостороннього штапмування з подальшим електрополіруванням. Містить міцний захисно-декоративний поверхневий шар з гальванічним покриттям срібного кольору, нанесеним методом багатошарового покриття проектних металів: мідь - 16 Мкм; нікель - 16 Мкм.
На лицьовій стороні медалі рельєфно зображена жінка у національному вбранні, яка сидить і тримає у лівій руці розгорнуту книгу, а у правій - вінок з лаврового листя. На передньому плані розташоване зображення глобуса та глечика з олівцями і пензлями. Композиція символізує єдність природничих наук, мистецтва та літератури, необхідність самовідданої праці для досягнення успіхів у будь-якій справі, а також велику і гуманну роль вчителя у справі формування людини як особистості.
По обводу медалі у верхній частині напис «За досягнення у навчанні».
На зворотній стороні медалі нанесено зображення малого Державного Герба України. Під ним розташована рельєфна стрічка з написом в центрі «Україна».
Написи на медалі опуклі.
У комплект до медалі входить ткана муарова стрічка довжиною 1000 мм кольорів національного прапора України.
Медаль разом з тканою муаровою стрічкою упаковується в прозорий поліетиленовий пакет розміром 10 х 6 см.


АЛГОРИТМ УПРАВЛІНСЬКИХ ДІЙ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ДПА
В 2014/2015 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

ЗНЗ

Відділ освіти
Збір документів для прийняття управлінських рішень
Педради (рішення)
Накази
Клопотання
Організація  та проведення навчальних екскурсій та навчальної практики
( лист МОН від 06.02.2008 № 1/9-61)

Вересень
Про доцільність проведення навчальної практики та навчальних екскурсій
Вересень
1.           Про доцільність проведення навчальної практики та навчальних екскурсій.
2.           Про терміни проведення та особливості оцінювання навчальної практики та навчальних екскурсій.


Проведення державної підсумкової атестації
( на підставі Положення про ДПА учнів ( вихованців) у системі загальної середньої  освіти,  затвердженого  наказом МОН від 30.12.2014 № 1547)
Березень-квітень
Розробка завдань для проведення ДПА у 4,9,11 класах
Квітень
Про погодження завдань для проведення ДПА у 4,9,11 класах
Квітень
Про затвердження завдань для проведення ДПА у 4,9,11 класах


Березень-квітень
Розробка спеціальних бланків відповідей  для проведення ДПА
Квітень
Про погодження спеціальних бланків відповідей для проведення ДПА
Квітень
Про затвердження спеціальних бланків відповідей для проведення ДПА




Квітень
Про затвердження плану заходів щодо забезпечення організованого закінчення навчального року та проведення ДПА

Квітень
Про затвердження плану заходів щодо забезпечення організованого закінчення навчального року та проведення ДПА



Травень
Про затвердження державних атестаційних комісій

Квітень - травень
Про погодження включення працівників шкіл до складу державних атестаційних комісій за освітній рівень початкової, базової та повної загальної освіти
Травень
Про погодження державних атестаційних комісій



Травень
Про затвердження розкладів



Березень
Про вибір предмету для атестації в основній школі
Березень
Про вибір предмету для атестації в основній школі


Квітень
Заяви батьків випускників 4 та 9 класів, які почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, про проведення ДПА з російської мови
Травень
Про проведення ДПА з російської  мови  для випускників 4 та 9 класів, які почали вивчати українську мову в поточному навчальному році (за заявою батьків).
Травень
Про проведення ДПА з російської  мови  для випускників 4 та 9 класів, які почали вивчати українську мову в поточному навчальному році (за заявою батьків).


До 20 квітня
Збір заяв учнів 11 класів про вибір 2 предметів  для ДПА
Квітень - травень
Про затвердження переліку предметів за вибором учнів для ДПА в 11 класі.

Травень
Про затвердження переліку предметів за вибором учнів для ДПА в 11 класі.
Про затвердження груп учнів для проведення ДПА з предметів за вибором


Травень
Отримання результатів ЗНО з української мови

Травень
Про зарахування як ДПА  результатів ЗНО з української мови






Травень-червень
Створення апеляційних комісій з кожного  предмета для забезпечення об’єктивного проведення ДПА

Протягом 3-х робочих днів після оголошення результатів ДПА
заява до районної апеляційної комісії про перегляд результатів ДПА



У 3-денний строк із дати надходження заяви
Про результати розгляду апеляційної заяви
Атестація екстернів
Жовтень-лютий
Прийом документів на екстернатну форму навчання

Жовтень-лютий
Про зарахування громадян до навчального закладу на екстернат                  
Жовтень-лютий
Про зарахування на здобуття освіти в формі екстернату (за наявності всіх документів)
Жовтень-лютий
Дозвіл  на          
проходження атестації    
екстерном
Квітень
Проведення річного оцінювання екстернів

Квітень
Про допуск екстерна до ДПА на підставі річного оцінювання
Квітень
Про допуск екстерна до ДПА на підставі річного оцінювання




Травень-червень
За результатами річного оцінювання та ДПА про видачу екстернам табеля, свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестата про повну загальну середню освіту.
Травень-червень
За результатами річного оцінювання та ДПА про видачу екстернам табеля, свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестата про повну загальну середню освіту.



Травень-червень
Про надання права  проходження ДПА в інші строки учням, які хворіли під час ДПА
Травень-червень
Про надання права  проходження ДПА в інші строки учням, які хворіли під час ДПА


Заява батьків, повнолітніх учнів щодо дострокового проходження ДПА
Про проведення і строки дострокової ДПА
Про дозвіл і строки дострокової ДПА


За 3 дні до початку ДПА
Заява представників батьківського комітету про дозвіл бути присутніми на ДПА

Про дозвіл бути присутніми на ДПА представникам батьківського комітету


Квітень – травень
Заява батьків, довідка ЛКК/жіночої консультації
Квітень – травень
Про звільнення від ДПА за станом здоровя./ учнів, які перебувають у соціальних відпустках
Квітень – травень
Про звільнення від ДПА за станом здоровя./ учнів, які перебувають у соціальних відпустках



Квітень – червень
Про звільнення від ДПА учнів, які беруть участь у спортивних змаганнях, конкурсах, що мають статус міжнародних           
Квітень – червень
Про звільнення від ДПА учнів, які беруть участь у спортивних змаганнях, конкурсах, що мають статус міжнародних  
        

Квітень – червень
Про звільнення від ДПА учнів, які беруть участь у спортивних змаганнях, конкурсах, що мають статус міжнародних           

Травень - червень
Про звільнення від ДПА учнів, які отримали сертифікат міжнародного мовного іспиту
Травень - червень
Про звільнення від ДПА учнів, які отримали сертифікат міжнародного мовного іспиту


Нагородження учнів Похвальним листом, Похвальною грамотою, Золотою медаллю, Срібною медаллю
( на підставі Положення про похвальний лист « За високі досягнення у навчанні» та похвальну грамоту « За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», наказ МОН України від 11.12.2000 № 579 у редакції наказу МОН від 17.03.2008 № 187, Положення про золоту медаль « За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль « За досягнення у навчанні», наказ МОН від 17.03.2015 №306)

Грудень
Про визначення претендентів на нагородження Золотою та Срібною медаллю за підсумками навчання в 10, І семестрі  11 класу.
Грудень
Про визначення претендентів на нагородження Золотою та Срібною медаллю за підсумками навчання в 10, І семестрі  11 класу.



Травень
Рішення СПІЛЬНОГО засідання педагогічної ради та ради навчального закладу про представлення випускників до нагородження ( два протокола: в книзі протоколів педрад та в книзі протоколів ради навчального закладу  за однією і тією ж датою).
Травень
Про затвердження спільного рішення педагогічної ради та ради навчального закладу про представлення випускників до нагородження
Травень
Про погодження представлення випускників до нагородження (за особливими умова нагородження згідно розділу ІІІ Положення)
Травень
Погодження рішення спільного засідання педагогічної ради та ради навчального закладу про представлення випускників до нагородження (за особливими умова нагородження згідно розділу ІІІ Положення)

Травень-червень Рішення СПІЛЬНОГО засідання педагогічної ради та ради навчального закладу про нагородження Похвальним листом та Похвальною грамотою( два протокола: в книзі протоколів педрад та в книзі протоколів ради навчального закладу  за однією і тією ж датою).
Травень-червень
Накази про затвердження спільного рішення  педагогічної ради та ради навчального закладу про нагородження Похвальним листом та Похвальною грамотою


Порядок переведення та випуску учнів
( на підставі Інструкції про переведення та випуск учнів
 навчальних закладів системи загальної середньої  освіти усіх типів та форм власності,
 наказ МОН від 14.04.2008  № 319)

Травень-червень
Про переведення атестованих учнів до наступного класу на підставі річного оцінювання, випуску учнів 9-х та         11-х класів зі школи на підставі річного оцінювання  та  результатів ДПА,
Травень-червень
Про переведення атестованих учнів до наступного класу на підставі річного оцінювання, випуску учнів 9-х та         11-х класів зі школи на підставі річного оцінювання  та  результатів ДПА,


Заява батьків про незгоду з семестровим оцінюванням

Грудень-січень, травень-червень
Про створення апеляційної комісії у разі незгоди учнів
(батьків) з семестровим оцінюванням


Грудень-січень, червень
Підготовка завдань для повторного семестрового оцінювання,

Грудень-січень, червень
Погодження завдань для повторного семестрового оцінювання,
Грудень-січень, червень
Затвердження завдань для повторного семестрового оцінювання,


Січень, червень
Складання протоколу повторного семестрового оцінювання

Січень, червень
Про результати повторного семестрового оцінювання



Травень-червень
Складання скорегованої програми для учнів, які закінчили 2-й клас і мають початковий рівень навчальних досягнень у вивченні української мови, читання, математики
Травень-червень
Погодження скорегованої програми для учнів, які закінчили 2-й клас і мають початковий рівень навчальних досягнень у вивченні української мови, читання, математики

Травень-червень
Затвердження скорегованої програми для учнів, які закінчили 2-й клас і мають початковий рівень навчальних досягнень у вивченні української мови, читання, математики



Травень-червень
Направлення на обстеження  спеціалістами ПМПК учнів, які за результатами навчання за скорегованою програмою не підвищили рівень навчальних досягнень

Травень-червень
Про залишення на повторний курс навчання у тому самому класі учнів початкової школи, які через поважні причини за результатами річного оцінювання отримали бали початкового рівня або не засвоїли скореговану програму (за згодою батьків)
Травень-червень
Про залишення на повторний курс навчання у тому самому класі учнів початкової школи, які через поважні причини за результатами річного оцінювання отримали бали початкового рівня або не засвоїли скореговану програму (за згодою батьків)



Травень-червень
Про проведення річного оцінювання у серпні –вересні учнів 2-8 –х , 10-х класів. Які не мали річної оцінки (не атестовані) з будь-яких причин.
Травень-червень
Про проведення річного оцінювання у серпні –вересні учнів 2-8 –х , 10-х класів. Які не мали річної оцінки (не атестовані) з будь-яких причин.





Червень
Про проведення річного оцінювання в серпні-вересні (організаційний)


Червень
Підготовка затвердження завдань для проведення річного оцінювання в серпні-вересні.
Червень
Погодження завдань для проведення річного оцінювання в серпні-вересні.
Червень
Затвердження завдань для проведення річного оцінювання в серпні-вересні.



Серпень-вересень
Про подальше навчання учнів за наслідками річного оцінювання у серпні-вересні

Серпень-вересень
Про подальше навчання учнів за наслідками річного оцінювання у серпні-вересні


Серпень-вересень
Складання скорегованих програм для учнів, які не пройшли річне оцінювання в серпні-вересні

Протягом року
Здійснення річного оцінювання за попередній клас (відповідно до часу засвоєння). Рішення педагогічної  ради за підсумками річного оцінювання.
Протягом року
Накази про затвердження даного рішення










Немає коментарів:

Дописати коментар