методична робота



                      

УКРАЇНА
МАРЇВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД –
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»
 

Н А К А З
від «     » грудня 2016р.                                                                            
Про підсумки
методичної роботи
 за І семестр.
Робота з молодими спеціалістами

      Згідно з річним планом роботи школи у 2016 - 2017 н. р. педагогічний коллектив з 01.09.2016р. почав  працювати над науково – методичною проблемною темою: «Творче спрямування діяльності вчителів школи на успішну реалізацію освітньої системи шляхом опанування новітніх освітніх технологій». Методична робота здійснюється згідно із законодавством, нормативними документами про освіту, рекомендаціями МОН України, методичного кабінету відділу освіти Запорізької РДА, нормативно - правовими документами про середню освіту, планується й проводиться на діагностичній основі. На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого удосконалення методичної роботи по школі було видано наказ школи №171 від 01 вересня 2016 року «Про організацію науково – методичної роботи з педагогічними кадрами школи  в 2016/2017навчальному році».
На кінець І семестру 2016/2017 н.р. колектив навчально-виховного комплексу виконував поставлені завдання в такому складі:
 учнівський колектив – 175  учнів;
 I ступінь –    91 учнів, II ступінь – 70   учнів,  III ступінь –  14  учнів.
* дитячий колектив ДНЗ– 54 вихованці
 педагогічний колектив  - 22 вчителя, з них 1 вчитель за сумісництвом (інформатика) та  4 працівника ДНЗ
 Вчителі та вихователі  навчально-виховного комплексу  мають такі категорії:
-         Вища категорія  – 9 вчителів 
-          вчитель-методист-2
-          старший вчитель-7
-         I категорія      4 вчителя +1 вихователь ДНЗ
-         II категорія     1 вихователь ДНЗ
-          Спеціаліст       9 вчителів  + 2 вихователя ДНЗ
-         Навчається  заочно  -2 вчителя
 Фахова освіта вчителів та вихователів навчально-виховного комплексу:
-          Вищу  педагогічну освіту мають – 16 вчителів + 2 вихователя ДНЗ
-         Вищу непедагогічну освіту-2
-         Середню спеціальну – 4 вчителя +2 вихователя ДНЗ  
-         Навчається заочно - 2  вчителя
          Методична робота в навчально-виховному комплексі – це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, ефективного педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне підвищення компетентності і професійної майстерності кожного вчителя. Цей комплекс орієнтований перш за все на підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті – на підвищення якості й ефективності освітнього процессу.
          Педагогічний колектив школи працював на сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації і вдосконалення педагогічної майстерності, розвитку творчих здібностей педагогів, формування в них дослідницької роботи, впровадження в практику кращого педагогічного досвіду.
Пріоритетними напрямами діяльності науково – методичної роботи школи було визначено:
1.         Модернізація традиційних та впровадження інноваційних високоефективних форм та методів роботи.
2.         Удосконалення роботи з обдарованими дітьми.
3.         Продовження  вивчення  і пропагування  елементів перспективного педагогічного досвіду вчителів школи, які досягли високих результатів у навчанні та вихованні учнів.
4.         Активізація роботи щодо участі учнів школи у конкурсах учнівської творчості, у Всеукраїнських турнірах різного спрямування.
Методична робота була  організована згідно структури:
- Педагогічна рада;
- Методична рада;
- Шкільні методичні комісії вчителів;
- психолого-педагогічний семінар (згідно окремого  плану);
- Нетрадиційні форми методичної роботи;
- Організація і проведення предметних тижнів;
- Проведення заходів спрямованих на вдосконалення навчально – виховного процесу, підвищення загальноосвітнього рівня школярів;
- Організація роботи з молодими вчителями;
- Організація роботи з обдарованими дітьми;
        У 2016-2017 навчальному  році адміністрація школи та педагогічний колектив працюють над поставленим перед собою завданням, спланували діяльність навчального закладу у відповідності перспективного і поточного планування роботи навчального закладу. Методична рада школи, на чолі з директором школиЗуб Л.В.., впродовж І семестру 2016-2017 навчального року координувала  діяльність усіх методичних структур за темою з урахуванням результатів рівня професійної майстерності педагогів, диференційованого підходу до їх потреб, що визначало зміст діяльності основних ланок управління методичною роботою у школі.
        Протягом першого семестру 2016-2017 навчального року на засіданнях методичної ради школи обговорювалися такі питання:
  • Обговорення та затвердження плану роботи методичної ради школи та основні напрямки методичної роботи на 2016-2017 н.р.;
·         Активізація роботи з обдарованими учнями. Організація обміну педагогічним досвідом з метою забезпечення розвитку здібностей обдарованих учнів
·         Огляд програмно – методичного забезпечення;
·         Організація роботи щодо підготовки педагогічних працівників до участі у фахових конкурсах
·         Про організацію участі педагогічних працівників в обласній виставці-презентації педагогічних ідей і технологій
·         Про хід стажування і організацію роботи наставників з молодими спеціалістами.   
У навчально-виховному комплексі працюють шкільні методичні комісії:  
-         Вчителів початкових класів (керівник Балабуха О.Р.);
-         Вчителів гуманітарного циклу (керівник Хмарюк Н. В.);
-         Вчителів природничо – математичного циклу (керівник Лаптєва В.В.);
-         Вчителів художньо – естетичного циклу, вчителів фізкультури та трудового навчання (керівник Паталах С.І.);
-        Класних керівників (керівник Михасюк З.П.).
       Протягом першого семестру 2016-2017 навчального року активно працювали шкільні  методичні  комісії. Діяльність методичних комісій школи була спрямована на вирішення таких завдань:
  • забезпечити засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів;
  • підвищувати рівень загальнодидактичної і методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу; проводити обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
  • виявляти, пропагувати та здійснювати нові підходи до організації навчання й виховання;
  • забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики;
  • створювати умови для самоосвіти вчителів і здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.
           Діяльність шкільних методичних комісій було сплановано на основі річного плану роботи школи та загальношкільної науково-методичної проблеми. Кожна з них проводила засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях предметних комісій обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2016-2017н.р., зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів,), так і науково-методичні питання щодо впровадження в освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій учнів. Згідно плану роботи школи  були проведені предметні тижні, під час яких учні розширювали свої знання з даного предмета, мали можливість проявити свою творчість та обдарованість.
Місяць
Предметні тижні
Дата
Жовтень
Іноземна  мова
Російська  мова
10.10-14.10
24.10-28.10
Листопад

Українська мова,  література
Трудове  навчання
Біологія,  природознавство  Екологія рідного краю
07.11-11.11
14.11-18.11
             21.11-25.11

Грудень
Захист Вітчизни
Всеукраїнський тиждень англійської мови
05.12-09.12
12.12-18.12

       В школі  організована робота з молодими вчителями. Так, на початок 2016/2017 н.р. в закладі  -4 молодих педагога: Євдакова А.П., Скляр О.О., Васілєва Я.І., Гринь І.В..Заступником директора з навчально – виховної роботи Долговою З.В.протягом першого семестру 2016-2017 н.р. було проведено ряд заходів з молодими вчителями, а саме:організовано «школу молодого вчителя», консультації з питань організації навчально – виховної роботи, складання орієнтовного індивідуального плану молодого вчителя, розвитку пізнавальних інтересів учнів у процесі навчання та індивідуальні методичні рекомендації. На належному рівні організована система наставництва. Роботу вчителя – наставника розглядаємо як одне з найважливіших громадських доручень. Вчителі – наставники, Зуб Л.В., Долгова З.В., Гребенюк С.Ю.,Зимарьова С.І., згідно з індивідуальним планом роботи з молодими вчителями складали індивідуальний план роботи молодих вчителів з урахуванням їх потреб і можливостей, розроблення конспектів уроків, факультативних занять, ознайомлення з науково – методичною літературою, надавали індивідуальні консультації.
        Протягом семестру, заступниками директора з навчально – виховної роботи Долговою З.В. та Гребенюк С.Ю. з учителями школи проводилися методичні наради, оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо.
        Основними напрямками діяльності соціально - психологічної служби у І півріччі були: контроль за адаптацією першокласників та  п’ятикласників до нових умов навчання, перехід учнів з початкової школи до середньої сприяє навантаженню як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов’язане із зміною класного керівника, з появою нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й збігається з віковими змінами - вступом дитини у підлітковий вік.
Усе викликає напруження психіки дитини і може призвести до перевтоми, високого рівня тривожності, труднощів у соціально - психологічній адаптації.
       Допомогти дітям найменш болісно пройти рівень адаптації до нових умов пов’язаних зі зміною зовнішніх обставин і внутрішніми змінами – важливе завдання для всіх дорослих, що беруть участь у навчанні й виховані школярів. Ці фактори посилюються при переході учнів до п’ятого класу і призводять до шкільної дезадаптації, яка у свою чергу підвищує імовірність виникнення психоматичних захворювань. Тому профілактика шкільної дезадаптації одне із найважливіших завдань, що об’єднує вчителів та батьків. Адміністрацією школи був проведений психолого-педагогічний консиліум на тему: «Адаптація п’ятикласників до середньої школи». Батьки були ознайомлені із причинами труднощів у період адаптації, основними ознаками процесу дезадаптації та отримали рекомендації щодо успішного переходу у середню ланку.
Результативною є методична робота в галузі роботи з обдарованими школярами й підготовка їх до районних турів, конкурсів, олімпіад. Слід відмітити окремих учнів, які досягнули найкращих результатів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін:
№ п/п
ПІБ учнів
Клас
Назва предмету
Місце
Запрошені на ІІІ етап
Результат ІІІ етапу
1
Бояршинова Діана
6кл
Конкурс ім. Шевченка
ІІ


2
Фрошина А.
8кл
Укр.мова і літ.
ІІІ


3
Оніпко В,
11кл
Укр.мова і літ.
Історія
Креслення
Конк. Ім. Яцика
ІІІ
ІІ
ІІрезерв
ІІІ


4
Тарабан О.
9кл
Укр.мова і літ.
Географія
ІІІ
ІІ

+

5
Портной Д.
9кл
Біологія
ІІІ


6
Оксенич У.

11кл
Біологія
Креслення
ІІІ
ІІ

+

7
Фоміна Г.
10
Біологія
Екологія
ІІІ
ІІ

+

8
Паталах М.
9
Рос.мова
ІІІ


9
Зубкова Г
11
Історія
ІІ


10
Волошин Я.
10
Історія
Тр. навч
ІІІ
ІІрезерв


11
Плечун А.
9
Географія
ІІ


12
Пакульська К.
4
Конк. Ім. Яцика
ІІІ


13
Точиліна О.
6
Конк. Ім. Яцика
ІІрезерв


        Учні школи в І семестрі були активними учасниками різноманітних конкурсів: « Грінвіч», « Олімпус»,«Олімпіс», « Логічне мислення»,
« Міксіке»,«Sunflower», «Геліантус», « Колосок» . Результати чекаємо.
Учениця 11 класу Зубкова Ганна взяла участь в І етапі конкурсних робіт МАН.
       На виявлення та підтримки творчої праці вчителів, підвищення їх професійної компетентності, популяризації педагогічних здобутків у грудні місяці 2016-2017 навчального року проводився І етап всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Слід зазначити, що вчитель початкових класів Балабуха О.Р.., посіла ІІІ місце в номінації «Початкові класи».
 В конкурсі заступників директорів «Лідер освіти» взяла участь та посіла
ІІІ місце-Гребенюк С.Ю.Вона також прийняла участь в міжнародній конференції «Безперервна освіта»
Вчителі школи продовжують друкувати свої наробки в фахових та інтернет виданнях . Вже надрукували в І семестрі свої роботи такі вчителі: Гребенюк С.Ю., Козлова Н.В., Чобота Ю.О., Балабуха О.Р.
Вчителі навчально-виховного комплексу беруть активну участь у виставці-презентації педагогічних ідей та технологій. В 2017 році  також плануємо подати   роботи таких вчителів: Гребенюк С.Ю., Балабуха О.Р., Чобота Ю.О., Хмарюк Н.В., Козлова Н.В.
У 2016/2017 н.р. атестуються такі вчителі:
Чобота Ю.О.– вчитель початкових класів;
Гребенюк С.Ю.. – вчитель початкових класів;
Балабуха О.Р.. – вчитель початкових класів;
Балабуха С.К.- музичний  керівник дитячої групи
Козлова Н.В.- вчитель англійської мови
Графіки атестації та розклади відкритих уроків складені та затверджені згідно нормативних документів. В І семестрі відкриті уроки провели: Гребенюк С.Ю.. Козлова Н.В.,Балабуха О.Р.
Відкриті заняття з музики –Балабуха С.К., Новорічні свята для початкових класів-Чобота Ю.О.
Загальношкільну лінійку до Всеукраїнського тижня англійської мови-Козлова Н.В., свято до Дня святого Миколая- Козлова Н.В.
 В ІІ семестрі відкриті уроки плануються: Гребенюк С.Ю., Балабуха О.Р., Чобота Ю.О. та заняття з музики –Балабуха С.К.
       Оскільки перехід на нову якість освіти сьогодні тісно пов’язаний з новими способами зберігання, у школі використовується комп’ютерна техніка, “Інтернет”, старт дошка  під час проведення уроків з різних предметів. У школі ведеться цілеспрямована робота щодо створення умов для інтелектуального та духовного розвитку обдарованих дітей. Задоволення їх потреб здійснюється шляхом залучення до різних видів творчості. Робота гуртків, факультативів впливає на інтереси і здібності дитини, а також на формування творчої особистості.
 Однак у здійсненні методичної роботи мали місце окремі недоліки:
-окремі учителі недостатньо працюють з обдарованими учнями ;
-педагоги школи залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;
       На підставі зазначеного, керуючись завданнями, які стоять перед педагогічним колективом на навчальний рік, з метою підвищення ефективності методичної роботи, удосконалення змісту і форм методичної роботи по підвищенню науково-теоретичного рівня і професійної майстерності педагогічних кадрів

НАКАЗУЮ:
1 . Визнати стан методичної роботи у І семестрі 2016-2017 н. р. задовільним.
 2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Долговій З.В..:
2.1. Надалі працювати над підвищення рівня методичної роботи в школі.
2.2 Організувати діяльність колективу на вирішення основних напрямків і завдань, визначених наказом № 171 від 01.09.2016 року «Про організацію науково-методичної роботи у 2016-2017 навчальному році».
2.3 Тримати під контролем роботу шкільних методичних об’єднань.
 Постійно.
2.4 Спланувати графік відкритих уроків на ІІ семестр.
 До 15.01.2017 р.
3. Керівникам шкільних методичних комісій:
3.1.На засіданні  комісій обговорити питання, щодо посилення роботи з обдарованими учнями.
3.2. Проаналізувати та прийняти до уваги результати районних олімпіад з базових дисциплін.
3.3. Створити банк даних обдарованих учнів з даних предметів.

4. Оголосити подяку вчителям, Хмарюк Н.В., Михасюк З.П., Паталах С.І., Паливоді О.М..Зуб Л.В.. Балабусі І.В.,  за сумлінну роботу з підготовки учнів до ІІ етапу предметних олімпіад з базових дисциплін у 2015-2016н.р. та досягнутих ними призових місць.

5. Оголосити подяку учителю початкових класів Балабусі О.Р..,за участь та зайняте призове місце у І етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016».

7. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально – виховної роботи Долгову З.В..

Директор школи        Л.В.Зуб
          
                                             
                                                   УКРАЇНА
МАР’ЇВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД –ДОШКІЛЬНИЙ     НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»

Н А К А З
від« 01» вересня 2016р.                                                    № 171



Про організацію науково – методичної
роботи з педагогічними кадрами школи
в 2016/2017навчальному році

             Відповідно до Програми розвитку освіти Запорізького району на 2013 – 2017 роки, наказу відділу освіти, молоді та спорту «Про організацію науково – методичної роботи з педагогічними кадрами району в 2016/2017 навчальному році»  № 174 від 29.08.2016 р. та на підставі аналізу методичної роботи за 2015/2016 навчальний рік з метою виконання завдань із розвитку освітньої галузі, на створення умов для рівного доступу до якісної освіти, здійснення науково – методичного забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти, безперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників на основі досягнень педагогічної науки, розвитку їх творчого потенціалу, впровадження перспективного педагогічного досвіду, виходячи з проблемної теми школи



Н А К А З У Ю:  

1.     Спрямувати  роботу педагогічного колективу школи на реалізацію шкільної науково – методичної проблемної теми : «Творче спрямування діяльності вчителів школи на успішну реалізацію освітньої системи шляхом опанування новітніх освітніх технологій» та розвиток творчого потенціалу кожного вчителя.
    З цією метою пріоритетними напрямами діяльності науково – методичної роботи школи визначити:
1.1.         Модернізація традиційних та впровадження інноваційних високоефективних форм та методів роботи.
1.2.         Удосконалення роботи з обдарованими дітьми.
1.3.         На основі глибокого і системного вивчення рівня знань, умінь та навичок школярів з окремих навчальних предметів, стану викладання окремих базових дисциплін, продовжувати вивчати і пропагувати елементи перспективного педагогічного досвіду вчителів школи, які досягли високих результатів у навчанні та вихованні учнів.
1.4.         Активізація роботи щодо участі учнів школи у конкурсах учнівської творчості, у Всеукраїнських турнірах різного спрямування.
2.     Затвердити таку структуру методичної роботи у 2016/2017 н.р.:
2.1.         Шкільні методичні комісії:
-         Вчителів початкових класів (керівник Балабуха О.Р.);
-         Вчителів гуманітарного циклу (керівник Хмарюк Н. В.);
-         Вчителів природничо – математичного циклу (керівник Лаптєва В.В.);
-         Вчителів художньо – естетичного циклу, вчителів фізкультури та трудового навчання (керівник Паталах С.І.);
-         Класних керівників (керівник Михасюк З.П.).
2.2.         Методична рада:
-         Голова методичної ради – Зуб Л.В.
-         Заступник голови методичної ради – Долгова З.В.
-         Секретар методичної ради – Паливода О.М.
-         Члени методичної ради – керівники шкільних методичних предметних комісій: Балабуха О.Р., Хмарюк Н.В., Лаптєва В.В., Паталах С.І., Михасюк З.П.
2.3.         Психолого – педагогічний консиліум «Адаптація першокласників до навчання у школі» (керівник Гребенюк С.Ю.)
2.4.         Психолого – педагогічний консиліум «Адаптація п’ятикласників до навчання в середній ланці школи» (керівник Зуб Л.В.)
3.     Провести атестацію таких вчителів:
Чоботи Ю.О.– вчительки початкових класів;
Гребенюк С.Ю.. – вчительки початкових класів;
Балабухи О.Р.. – вчительки початкових класів;
Балабухи С.К.- музичного керівника дитячої групи
4.     Організувати курсову перепідготовку вчителів: Долгової З.В., Козлової Н.В.,Зимарьової С.І.. Балабухи О.Р., Чоботи Ю.О., Москаленко О.М., Гринь І.В., Балабухи С.К.
5.     Провести предметні тижні
Місяць
Предметні тижні
Дата
Жовтень
Іноземна  мова
Російська  мова
10.10-14.10
24.10-28.10
Листопад

Українська мова,  література
Трудове  навчання
Біологія,  природознавство  Екологія рідного краю
07.11-11.11
14.11-18.11
             21.11-25.11

Грудень
Захист Вітчизни
Історія ,правознавство
Історія рідного краю
05.12-09.12
12.12-16.12

Січень
Математика
Географія
16.01-20.01
23.01-27.01
Лютий
ОЗ
Інформатика
Хімія
Фізика
30.01-03.02
06.02-10.02
13.02-17.02
20.02-24.02
Березень
Шевченківський  тиждень
Образотворче  мистецтво і
художня  культура
13.03-17.03
20.03-24.03

Квітень
Фізична культура
Музика
03.04-07.04
10.04-14.04


6.     З метою стимулювання педагогічної майстерності, залучити вчителів школи до участі в шкільному та районних конкурсах «Вчитель року» та інших конкурсах професійного спрямування.
7.     Забезпечити участь педагогів школи у роботі РМПК.
8.     Провести методичні заходи, спрямовані на підвищення педагогічної майстерності педагогів, вивчення, узагальнення і поширення ефективного педагогічного досвіду через систему декади нестандартних відкритих уроків.
9.     Поповнювати шкільний методичний кабінет розробками окремих уроків, виховних заходів.
10.  Вчителям – предметникам та класоводам продовжувати впроваджувати інноваційні технології у навчально – виховному процесі.
11.  З метою обміну досвідом роботи, розвитку творчих здібностей педагогів залучати вчителів до участі в районній та обласній виставці – презентації педагогічних ідей та технологій «Освіта Запорізького краю».
12.  Вчителям – предметникам активізувати роботу по підготовці здібних і обдарованих дітей до участі в МАН, сприяти масовому залученню школярів до участі у конкурсах учнівської творчості, у Всеукраїнських турнірах різного спрямування.
13.  Продовжувати тісну співпрацю з усіма членами освітнього округу.
14.  Модернізувати традиційні та впроваджувати інноваційні високоефективні форми та методи роботи.
15.  Сприяти реалізації Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти та його навчально – методичному забезпеченню.
16.  Заступнику директора з НВР  Долговій З.В.
16.1.    Інформувати відділ освіти про виконання даного наказу в термін до 01.06.2016 року.
16.2.    Довести зміст даного наказу до відома вчителів.
17.  Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з НВР Долгову З.В.

                  Директор  школи:                                       _____________ Л.В. Зуб
Долгова ,287-51-27

Немає коментарів:

Дописати коментар